Zarządzanie ludźmi zdalnie

Zdalne zarządzanie ludźmi to wciąż nowa koncepcja. Jednak może przynieść korzyści firmom i pracownikom na wiele sposobów.

Firmy często muszą zdalnie zarządzać ludźmi ze względu na charakter swojej działalności lub położenie geograficzne swoich pracowników, którzy znajdują się za granicą.

W ostatnim czasie zaobserwowaliśmy rozwój zdalnego zarządzania wraz ze strategiami maksymalizacji ludzkiej efektywności, począwszy od budowania zespołu po delegowanie.

W tym artykule przyjrzymy się praktycznym i etycznym aspektom przywództwa wykonawczego oraz jego ewolucji wraz z postępem technologicznym.

Idea zdalnego zarządzania polega na tym, że odbywa się to za pomocą technologii, a nie ludzi. Od kilku lat zyskuje na popularności, a w praktyce prym wiodą millenialsi.

Liderzy i menedżerowie mogą używać zdalnych zespołów do komunikowania się, negocjowania, tworzenia projektów i rozwiązywania problemów w pracy. Są również bardziej skłonni do większej produktywności, ponieważ nie pracują w ograniczonym czasie.

Jest to obecnie gorący temat, ponieważ milenialsi prowadzą tę zmianę w strukturze zarządzania, a w nadchodzących latach będzie wiele inwestycji w zespoły zdalne.

Menedżerowie muszą zdalnie zarządzać ludźmi. Menedżerowie nie zawsze mogą codziennie przebywać w biurze ze swoim zespołem. Oznacza to, że potrzebują sposobu na uzyskanie wglądu w to, jak radzą sobie ich zespoły, bez konieczności fizycznej obecności.

Zdalne zarządzanie ludźmi może pomóc w stworzeniu lepszej atmosfery dla menedżerów i pracowników. Daje im również możliwość wykorzystania dobrych umiejętności przywódczych i stworzenia długoterminowego sukcesu dla swojej firmy i pracowników.

Liderzy, którzy chcą prowadzić model zdalny, powinni rozwijać dobre relacje ze swoimi pracownikami. Powinni zwracać uwagę na sposób, w jaki się komunikują i upewnić się, że wystarczająco dbają o swoich pracowników.

Istnieją dwa powody, dla których inni przywódcy mogą nie chcieć delegować pracy. Jednym z nich jest to, że uważają, że ważne jest, aby byli obecni w procesie podejmowania decyzji, a drugim jest to, że nie mają wystarczających informacji o tym, gdzie muszą delegować zadania bez zbytniego wchodzenia w.

Zdalne zarządzanie jest trendem od wielu lat. Większość ludzi zorganizowała już pracę biurową za pomocą technologii, dlatego zdalne zarządzanie nie jest tak trudne do wdrożenia.

Zdalne zarządzanie ludźmi ma wiele zalet: zapewnia większą elastyczność, ponieważ nie ma godzin pracy; daje pracownikom większą odpowiedzialność, ponieważ mają większą swobodę i mogą pracować samodzielnie; najłatwiejszym sposobem zarządzania są spotkania wideo.

Praca zdalna staje się coraz bardziej powszechna i coraz łatwiej jest wykonywać ją zdalnie za pomocą narzędzi takich jak Slack.

Przywództwo to proces wpływania, motywowania i kontrolowania zachowań ludzi w kierunku osiągnięcia wspólnego celu. Obejmuje opracowywanie strategii osiągania tych celów, które tworzą klimat dla partycypacji grupy.

Liderzy to mieszanka zarówno „twórców” (tych, którzy wnoszą wkład), jak i „biorących” (tych, którzy biorą). Są również mniej ograniczeni formalnymi regułami lub rolami niż członkowie grup, ale nadal pełnią oficjalną rolę w swojej organizacji.

Rola kierownika biura lub lidera może być różna w różnych firmach, w zależności od potrzeb konkretnego projektu. Kierownik biura może na przykład zarządzać zdalnie innymi pracownikami.

Większość ludzi ma ograniczone zasoby do zarządzania zdalnymi członkami zespołu. Ale dzięki skutecznym strategiom komunikacji liderzy mogą przekształcić swoje role w te, które nie wymagają użycia rąk.

Przywództwo jest złożone. Wiele zadań związanych z przywództwem stoi przed tymi samymi wyzwaniami natury ludzkiej – ludzie są albo zbyt zajęci, albo nie rozumieją, co muszą zrobić, aby wspierać skuteczną pracę zespołową. Aby być skutecznym liderem, musisz być w stanie zdalnie zarządzać swoimi ludźmi i upewnić się, że komunikują się skutecznie i wykonują właściwą pracę.

Coraz więcej firm korzysta z asystentów sztucznej inteligencji do zarządzania zdalnymi członkami zespołu — takich jak narzędzie Remote Team Assistant firmy Zoho lub oparta na uczeniu maszynowym platforma reagowania na incydenty PagerDuty dla zespołów IT.

Dziś liderami są ludzie z pewnością siebie, zdrowymi i konstruktywnymi umiejętnościami komunikacyjnymi oraz wizją przyszłości swojej firmy. Liderzy to także ci, którzy w przeszłości spotkali się z odrzuceniem i przezwyciężyli je.

Liderzy nie rodzą się, ale są stworzeni. Potrzebują rozwoju osobistego, aby móc stać się lepszymi liderami swoich zespołów. Powinni zostać rozwinięci w skutecznych menedżerów, myślicieli strategicznych i świetnych komunikatorów – wszystko to można osiągnąć poprzez szkolenie w zakresie rozwoju przywództwa.

Dotarcie do różnych interesariuszy jest ważne dla każdego menedżera lub lidera; pomaga to w zapewnieniu, że pomyślnie osiągną swoje cele, słuchając informacji zwrotnych od interesariuszy, którzy mogą być bardziej doświadczeni niż oni.

Related Post